Криголами

Які ми схожі!

Мета: вправа допомагає учасникам краще пізнати один одного, а також дозволяє обговорити питання, пов’язані зі встановленням контакту між учасниками ГСД

Час: 10-15 хвилин

Матеріали: папір, олівці, маленькі призи (цукерки)

Опис:

1. Фасилітатор ГСД просить учасників розбитися на пари й пояснює, як проходитиме вправа.

2. Кожна пара має якомога швидше знайти й записати 10 рис, характерних для них обох. Не можна писати загальнолюдські риси, наприклад, «у нас по дві ноги». Варто вказувати рік народження, місце навчання, хобі, сімейний стан тощо.

3. Після того, як 10 характеристик записані, кожен член групи обирає іншого партнера й повторює те ж саме з ним.

4. Той, хто швидше за всіх знайде 10 рис, які об’єднують його з п’ятьма іншими учасниками, отримує приз.

5. Після вправи тренер обговорює, що спільні риси можна знайти будь із ким (клієнтом, партнером, колегою тощо).

Чарівний ящик

Мета: познайомитися один із одним, розтопити лід між учасниками

Час: 7-10 хвилин

Матеріали: коробка, дзеркало

Опис:

1. Кожен учасник підходить до коробки, дивиться всередину й каже одну хорошу річ про людину, зображення якої він бачить всередині, не відкриваючи групі секрету, хто там. Коли учасники заглядають у коробку, вони бачать там своє відображення у дзеркалі (дзеркало лежить на дні коробки, тобто всім треба було сказати щось хороше про себе).

2. Наприкінці вправи модератор каже, що гра виявила безліч позитивних рис, і в учасників буде шанс проявити ці риси під час групи самодопомоги.

Часточка мене

Мета: пожвавлення початкового етапу роботи в групі; вправа також ефективна в групах, де учасники вже між собою частково знайомі

Час: 5-7 хвилин

Матеріали: невеликі предмети (книга, олівець, іграшка…).

Опис:

1. Модератор кладе на стіл різноманітні предмети, а кожен учасник обирає один, який йому/їй до вподоби. Потім кожен учасник пояснює, чому він/вона обрав конкретний предмет.

2. Цю вправу можна пов’язати з темою, над якою працюватиме група, наприклад, попросивши учасників пояснити, як той чи інший предмет може допомогти їм у досягненні поставлених цілей або розв’язанні завдань.

3. Предмети мають бути різнорідними, наприклад, ручка, яблуко, пластир, цвях, книжка, м’ячик, гральна карта, іноземна монета, поштова листівка, пакетик чаю тощо.

Пошук скарбів

Мета: активізувати групу, познайомити учасників один з одним, встановити контакт, знайти те, що об’єднує

Час: 15 хвилин

Матеріали: роздрукований список запитань на кожного учасника

Опис:

1. Влаштуйте «пошук скарбів». Наприклад, можна скласти список запитань і попросити учасників по черзі знайти в аудиторії:

  • всіх, у кого однаковий колір очей
  • у кого улюблений колір синій
  • хто любить спагеті
  • у кого троянди – улюблена квітка
  • кому подобається співати у ванній
  • у кого є кішка
  • кому подобаються прогулянки лісом
  • хто любить обговорювати прочитані книги

2. Кожен «знайдений» записує своє ім’я навпроти відповідного запитання.

Драже

Мета: створити сприятливу емоційну атмосферу в групі, познайомити учасників між собою

Час: 5-10 хвилин

Матеріали: цукерки драже

Опис:

1. Фасилітатор групи самодопомоги пригощає учасників цукерками. Учасники беруть, скільки хочуть.

2. Завданнями для кожного учасника є розповісти певну сукупність фактів про себе в залежності від того, скільки драже він/вона тримає в руці.

Обговорення:

  • Що було незвичним в процесі виконання вправи?
  • Що нового ви змогли дізнатися?
  • Чи складно було відкривати себе перед іншими? Якщо складно, поясніть чому?

Імена та прикметники

Мета: запам’ятати імена учасників

Час: 15 хвилин

Опис:

1. Учасники стають у коло

2. Перший учасник називає своє ім’я та прикметник на ту ж букву. Наприклад, Володимир великий або Поліна прекрасна.

3. Кожен наступний учасник спочатку повторює імена і прикметники попередніх учасників, а потім називає своє ім’я та прикметник до нього.

4. Для закріплення результату вправу краще повторити.

Моя буква

Мета: познайомитися, краще пізнати один одного

Час: 8 хвилин

Опис:

1. Кожен учасник вибирає собі будь-яку букву алфавіту й озвучує її всій групі або сусідові.

2. Протягом 2 хвилин учасники підбирають якомога більше слів, які описують їх і починаються на обрану літеру.

3. Кожен учасник ділиться своїми словами з групою. Наприклад: мене звати Вікторія й моя буква П. Я практична, пунктуальна, прямолінійна, приваблива, прикольна.

4. Можна написати свої імена й букви на постерах, а потім розвісити на стінах для загального ознайомлення протягом зустрічі.

Інтерв’ю

Мета: краще познайомити учасників між собою у парах

Час: 10 хвилин на пару для інтерв’ю, 2-3 хвилини на презентацію кожної людини

Опис:

1. Учасники розподіляються на пари.

2. Вони малюють на папері обриси руки або тіла партнера й заповнюють відповідями на запитання інтерв’ю: ім’я, вік, чи є брати-сестри, робота, заняття, хобі, щось особисте, очікування від зустрічі ГСД тощо.

3. Кожен представляє учасникам свого партнера з допомогою листочка із відповідями.