Мета: активізувати групу, створити атмосферу працездатності
Час: 10 хвилин
Матеріали: папірці з написаним текстом – відомі фрази і вирази
Опис:
1. Модератор групи вибирає відомі вирази і словосполучення й пише їхні половинки на різних картках. Наприклад, «З днем» на одній картці, а «народження» – на інший. Кількість карток має відповідати кількості учасників.
2. Картки опускають у капелюх і кожен із учасників витягує наосліп картку.
3. Учасники намагаються відшукати серед членів групи власника другої половинки фрази.
Приклади фраз
Перша частина фрази | Друга частина фрази |
Треба любити життя | більше, ніж сенс життя |
Щастя – це коли вранці хочеться | йти на роботу, а ввечері – додому |
Хай буде з | тобою сила! |
Все починається | з вибору |
Терпіння – це дерево, | корені якого – гіркі, а плоди – солодкі |
Ваш час обмежений, | не витрачайте його, живучи чужим життям |
У всього є своя краса, | але не кожен може її побачити |
Мета: Підняти настрій учасникам, створити позитивну атмосферу
Час: 10 хвилин
Матеріали: предмет невеликого розміру (банан, іграшка, олівець тощо)
Опис:
1. Модератор групи самодопомоги вибирає предмет.
2. Всі учасники стають у коло, тримаючи руки за спиною.
3. Один доброволець стає в середину кола.
4. Фасилітатор обходить учасників і таємно вкладає предмет комусь у руки.
5. Учасники починають його передавати за спиною з рук у руки.
6. Задача добровольця всередині – вгадати по обличчю, хто тримає предмет, і помінятися з ним місцями.
7. Гра повторюється знову.
Мета: подолати бар’єри, познайомити учасників між собою, розвинути навички ефективного спілкування, заохочувати учасників контактувати
Час: 6-10 хвилин
Опис:
1. Учасники сидять або стоять у тісному колі, всі стільці зайняті.
2. Одна особа стоїть всередині кола і говорить: «Сонце світить на…», – а потім вказує на предмет одягу або колір, який є в когось із учасників. Наприклад, «сонце світить на того, у кого карі очі» або «сонце світить на того, хто в шкарпетках».
3. Усі власники зазначеного кольору або предмета одягу міняються місцями один із одним.
4. Учасник із середини кола намагається зайняти чиєсь місце, поки гравці переміщаються.
5. Учасник, якому не вистачає місця, стає в середину кола, і гра триває.
Мета: розвинути увагу, познайомити учасників групи один з одним, підняти настрій, встановити тілесний контакт
Час: 15 хвилин
Опис:
1. Учасники сидять у колі. Кожен учасник кладе руки на коліна своїх сусідів зліва та справа.
2. Той, з кого починається гра, плескає сусіда праворуч по коліну.
3. Сусід повинен миттєво зреагувати, постукати по коліну першого гравця, а потім швидко постукати наступного гравця праворуч, ніби передаючи естафету.
4. Той, у свою чергу, повинен передати хлопки далі, попередньо постукавши по коліну того, хто йому передав хлопок.
5. Ведучий може міняти напрям руху та кількість хлопків. Хто проґавив удар, забирає руку, й вправа повторюється знову.
Мета: встановлення контакту, підвищення рухової активності, робота в парах
Час: 10 хвилин
Матеріали: папір, скотч
Опис:
1. Учасники діляться на пари. Другий учасник бере за пояс першого і прикріплює собі ззаду паперовий хвіст на скотч.
2. По команді ведучого перший учасник намагається зірвати хвости з інших, а другий намагається увернутися. Учасники не можуть розчіплюватися з пари. Та пара, у якої відірвали хвіст, виходить з гри.
Мета: підвищити активність групи, покращити настрій учасників
Час: 5 хвилин
Матеріали: папірці з назвами тварин (кожна тварина у двох примірниках)
Опис:
1. Порахуйте кількість учасників, розділіть їх на два, щоб визначити кількість необхідних тварин.
3. Для кожної тварини напишіть назву на двох папірцях.
4. Роздайте листочки учасникам із проханням нікому їх не показувати.
5. Попросіть учасників довільно рухатися кімнатою, копіюючи звуки, які видає тварина, написана на їхньому папірці.
6. Учасники мають знайти свою пару і стати поряд.
Мета: активізувати групу, покращити настрій учасників
Час: 10 хвилин
Матеріали: папірці з написаним текстом – різні прості віршики
Опис:
1.Ведучий пропонує розділитися групі на пари.
2. Пари по черзі виступають перед іншими учасниками. Поки один із партнерів читає вірш, інший перебуває поруч і виступає в ролі сурдоперекладача — передає з допомогою міміки й жестів зміст тексту.